8 November Det är ett skönt liv

Dagarna bara går sådär underbart fort igen, snart jul osv, like it!
Jag är officielt trött på skolan. Okej, ingen nyhet kanske, men nu menar jag skolan jag går på, inte bara principen skola. Vi har ett system där lärare ska skriva i hur det går för oss, fylla i och kommentera olika uppgifter, betygsätta olika uppgifter. Sen vi började har jag fått ungeför tre kommentarer på detta system, det är över 2 månader och jag vill lova att vi gjort mycket, mycket mer än TRE uppgifter. Dessutom har vi ännu ett system som inte kan stämma? Ogiltig frånvaro får vi när vi sjukanmäler oss, och jag som vart borta mer än malin har mindre frånvaro över lag. Jag kanske har en dubbelgångare?

Ännu en uppgift håller jag nu på att slutföra, bara 4 dagar för sent. Jag har även nästan slutfört min mössa jag började sticka på för ett antal veckor sedan, dock vet jag inte exakt hur jag fästa trådarna så får vänta på mamma som ännu en gång är i stockholm, suck. Men ni hör ju vilken underbar helg jag har, fylld av skola skola skola yey! Känner mig inte alltför deppig dock, är ju ändå inte frisk än (!!!) så finns inte mycket annat att göra. Jag tror jag ska hoppa in i duchen och även ta tag i mitt rum som som vanligt är i kaos.

Sången ekar från himmelen sänd
Det är ett stort liv
Hur den fadda massan skriker: Kom med oss
Det är ett tufft liv
Så jag lovar dig inget, min käraste vän
Det är ett kort liv
Jag har gått dom vägar ingen visat mig
Det är ett högt liv
Men deras klockor gick lika fort
Det är ett snabbt liv
och allt såg plötsligt lite bättre ut
Det är ett gott liv
Man fattar lätt varför mänskor flyr
Det är ett hårt liv
Jag gick min väg och kom aldrig igen
Det är ett fritt liv
Men svindeln skälvde genom ben och märg
Det är ett farligt liv
Det är det jag har fått mina drömmar från
Det är ett skönt liv
så jag satsade den med, för jag fick blodad tand
Det är ett djärvt liv
Djupet är vackert men gränsen tunn
Det är ett svårt liv
Men solen går upp över kåk och gränd

Våren är ung och oanvänd
Sången ekar från himmelen sänd
Det är ett stort liv

Lite ihopklistrat från Lars Winnerbäcks stort liv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0