5 Maj, 2008

Sitter och försöker trycka in all kunskap man ska ha till provet i arbtesmiljö & säkerhet på fredag, det kunde gått mycket bättre. Kapitlet om el är det som gäller just nu, jag fattar ingenting! Det är mattetal alltihop och min hjärna förstår verkligen inte matte, det är så frustrerande, har alltid varit det! Jag önskar verkligen att jag kunde förstå, men nej. Efter den sista sidan i detta kapitlet är det bara 30 sidor kvar som jag måste kunna innan det är dax för sömn. Detta för att hinna gå igenom hela boken innan fredag, då det är 9 kapitel kvar. - Jo jag vet, jag börjar i tid som vanligt. Stressen och visheten om att jag på cirka 20 dagar ska lyckas skriva klart och redovisa ungefär 6 uppgifter av den större sorten, och göra två prov och samtidigt nå mina mål som av någon anledning bara blir högre och högre gör inte det hela bättre. Jag måste låsa in mig och sluta prata med alla för att lyckas med det. Inte riktigt kanske, men jag måste få ut lite effektiv tid av min tid, inte min bästa sida men jag har inte så mycket val nu så det är väl bara att få det gjort. Kom och skjut mig, snälla?

Nu är det Sibiria i högtalarna, som i mina öron låter väldigt likt vapnet, vilket i sin tur betyder att det är bra.
Jag tror för övrigt att jag spenaderade lite för mycket tid i solen under denna dagen då jag, olyckligtvis, struntade i skolan. Känner mig varm och bränd, vilket säkert är osynligt men, solsting tror jag det brukar heta? Fick lite plugg gjort i alla fall och slapp bära en tung väska och stressa till träningen. Mitt största problem just nu känns vara hur jag ska orka med min mamma? Inget mot henne, men när jag är stressad och trött så är jag äckligt lättirriterad och min mor har den unika förmågan att göra mig 10 gånger mer irriterad än nödvändigt. Blir nog intressant. Borde kanske åka ut till Hällebäck i helgen och bara sitta där och plugga i ensamheten med endast min kära farmor och hennes kärlek (?) runtsvassandes. Låter lite lockande. Kommer ju inte ha mycket annat att göra där så då måste jag plugga. Smart Katri!

Åter till plugg och frustration.
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0