4 Mars, 2008

Jag önskar att jag kunde trolla. Eftersom att jag inte riktigt tror på att jag plötsligt en morgon, kommer att vakna upp med nya krafter, och förmågan att få vad jag vill bara jag knäpper med fingrarna, så ska jag gifta mig med en trollkarl!  En snäll sådan.

Det är ett jävla meck att ta sig på bussen ibland, trångt varmt och jävligt. Alla ska in i bussen fortast möjligast, och alla ska sitta, om man så får kriga för platsen. Kriga på, men att lägga ner så mycket tid på att få sitta när man ändå ska av på första hållplatsen? Man hinner ju knappt sitta förän man måste börja röra sig mot dörren igen, för att hinna ut genom folkmassan.
När jag gick av bussen idag fick jag en mindre chock när tre män, över medelåldern kom gående på en rad, med vandringstsavar i händerna! Inte för att det är något fel alls att män använder dessa stavar, men den enda "folkgruppen" jag sett gå i grupp med vandringsstavar, är generation äldre av det kvinnliga könet. Så ja, en mindre chock.

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0