23 Mars, 2008

"Tänk om man kunde sminka verkligheten,
och sedan redigera den............."

image34

Länge sen jag lekte med kameran och photoshop, helt tappat inspirationen. Så idag försökte jag, förgäves, lyckas åstadkomma något. En bild blev jag nöjd med idag iallafall. Vet inte varför, den känns ganska omöjlig. Kan inte beskriva men den är fri för egna tolkningar. Ibland känner jag mig verkligen som en jobbig misslyckad filosof. I vilket fall så gillar jag bilden, och sammarbetet med texten. Och min beskrivning på den är ommöjlig. Första tanken som poppade upp när jag tog upp den efter bearbetning. Vet inte varför, som sagt. Bilden är för övrigt finare på min dator och i större format. Tycker jag.
Nu ska jag fika med mig själv en stund, och se på Life on mars, som är en serie min kära mor har fått mig att börja se på. Som tur är har hon hela säsongen på dvd, så inget onödigt väntande på nästa avsnitt.


/Katri


Kommentarer
Postat av: tres

vilken fin bild:)

2008-04-01 @ 10:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0