21 Mars, 2008

Svenskan inskickad och bröderna är på hemväg.

I våran familj finns det en gen som säger ungefär "Skriker högst har mest rätt" men bara när familjen är samlad, helt otroligt stört. Men jag älskar oss ändå, vi kan ha ganska kul. Det är inte så att det ända vi gör är att skrika, men vid fruktansvärt idiotiska diskusioner så får alla nog. Kim blir förbannad, suckar mest men höjer rösten ibland, Linus höjer rösten jämt, Mamma höjer rösten omedvetet, jag försöker få alla att håll käften och dämpa sig och pappa lämnar rummet. Låter som att vi är värsta otrevliga familjen, men det är vi faktiskt inte, tycker jag i allafall. Och folk kommer ju fortfarande hem till oss, så ja vi är nog ganska trevliga.

Kycklinglov (påsklov med andra ord) som sagt, det är skönt och nu räknar jag det även eftersom svenskauppdraget är inskickat! Har dock några grejer som ska göras på lovet som har med skola att göra, men inte alltför mycket så det löser sig. Ikväll är en riktig seg hemmakväll, som många andra, men denna gången är det utan känslor som säger att man borde göra något annat.

Ibland undrar jag seriöst hur många låtar RixFm har att spela. Max 10? Okej för att de flesta kommersiella radiokanaler spelar samma musik mest hela tiden, men det känns överdrivet. Dock är jag alldeles för trött för att resa på mig och byta kanal. Behöver inte ens resa på mig, räcker att jag sträcker ut handen, men orkar jag? Nej. Trots att jag passerar radions väg flera gånger i timmen så orkar jag inte. Trygghetsprincipen kanske?

Långfredag idag, stackars jesus som blev uppspikad på korset, för det var väl idag? Jag ska vara ärlig och tala om att jag faktiskt inte har någon större aning om varför vi firar de flesta högtider. Är inte speciellt insatt, och inte speciellt kristen alls faktiskt. Men ledighet tackar vi för. Kass jag är.


Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0