11 Mars, 2008

Regnet som började ramla från himlen, när jag gick med min alldeles egna, jättetrevliga och saknade barndomsvän Victor hem från spårvagnen, var ett riktigt sommarregn. Och så även det som ramlar ur himlen ner på marken och taket utanför mitt fönster, även vinden som blåser in känns mer sommar än vanligt. Inte direkt sommar, men vår. Det är ändå åtta plusgrader utomhus! Svensk som jag är så blir jag alldeles överlycklig av de siffrorna, och slänger av mig jackan (nästan) och vinterskorna. Men nu sitter jag ännu en gång och skriver fel saker. Nationalismens uppkomst på 1800-talet var det ja! Så back to the plugg.
Dagarna går fort nu för tiden, och självklart då även veckorna och månaderna också.

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0