13 Juli, 2008

Det är så mycket blandade känslor hela tiden, att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så förbannat trött på allt samtidigt som jag är helt salig av lycka över samma saker. Eftersom det blir så röriigt så har jag i mitt undermedvetna tydligen bestämt att lättaste sättet att hantera detta på är genom att vara bitter. För det är precis så jag känner mig just nu, mitt i känslornas förvirring, som en bitter gammal tant. Men jag antar att detta försvinner förr eller senare, helst förr måste jag säga.

Nu ska jag sova och hoppas att jag vaknar på en bättre sida i morgon. Dagen ska, om den går som jag planerat, börja med en springrunda på minst 4km....

Kalas i skåne var för övrigt trevligt, inte mycket mer att säga om det. Vi, barnbarn gjorde en skattjakt åt mormor som "payback" (även om det alltid vart lika roligt) på alla skattjakter som hon gjort åt oss genom åren under påsk osv.. Roligast får också nämnas var hennes konfunderade uttryck när hon försökte lista ut lappen där det stod "Där blev tre små liv till". Vi tyckte den var jätteklyftig men mormor kunde inte för sitt liv komma på vart det kunde vara, "sjukhuset? bb?" inte ens när vi lyckats leda in henne i mina kusiners föräldrars sovrum kunde hon komma på att det var i sängen hon skulle kolla efter nästa lapp med nästa ledtråd på. Kanske var taskigt? Resten klarade hon i alla fall av! :)

Men sömn som sagt. Godnatt

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0