00:59

Jag känner att jag inte kan köpa fotografier för att sätta upp på väggen, möjligtvis av någon jag känner eller någon fotograf jag iallafall känner till. Men en bild från till exempel ikea skulle jag inte klara av att sätta upp på min vägg. Jag tycker det är jättefint, verkligen, men det känns så opersonligt. Jag vill ha tagit bilden själv eller iallafall ha en aning om vad tanken med bilden är, vilket jag inte har om jag köper den på ikea. Sen så skiter jag fullstädnigt i vad andra har på väggarna bara det är fint så. Ni får gärna ha ikea bilder på väggarna, för som sagt jag tycker att det är fint. Men på mina väggar vill jag inte ha det så. Det kommer säkert ske att även jag har det i framtiden ändå men inte just nu. Jag vet hur detta låter, och det låter verkligen inte som jag menar, vet inte hur jag ska formulera mig. Men jag är medveten om att det låter som "Jaja, vill ni ha så opersonliga fula grejer i era hem så ha det." Men det är inte ens i närheten av vad jag menar. Missförstå mig inte.

Däremot har jag lättare för "konst" i form av skulpturer och målningar, men även sådant får hemskt gärna vara av personlig karraktär. Jag vill helt enkelt veta historian. Men några av Banksys verk hade jag faktiskt inte tackat nej till.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0