26 Februari, 2008

Sitter på mediekommunkiationen och försöker febrilt komma på något att göra reklam för, men det vill sig inte. Det känns som vi gör samma sak i alla mediekurser, detta är tredje, tror jag? Jag vill inte gå media har jag kommit på. Jag vill gå samhäll med fotoinriktning, hur svårt kan det vara att göra en sådan? Man kan läsa samhäll, och foto a kursen typ, men inte mer. Så därför är det media jag går, ska försöka få med mig så mycket icke media ämnen som möjligt härifrån, men det känns ändå inte som att det är tillräckligt. Men det kanske är bra med mediaämnen i bakhuvudet någon gång i framtiden? Varför har jag fått för mig att jag vill byta skola helt plötsligt, det kom nu, samtidigt som jag skriver detta, jag vill inte gå på denna skolan. Fast det vill jag, gillar klassen, och de flesta lärarna är okej, finns ju värre! Men jag vill skippa medieämena och läsa samhällsämnen. Lite sent påtänkt, 1,5 år för sent bara. Det roliga är att jag hade jag gått en annan linje så hade jag inte velat det heller. Veeel? - Ja.
Jag blir lite besatt av religions boken, när det hanldar om buddhismen för det är faktiskt intressant. Dock får jag aldrig in vad jag ska i skallen. Jag kan garanterat inte följa, tycka om eller ens förstå alla riktlinjer, texter och sånt i någon religion. Men buddhismen, delar av den, verkar ganska vettig, men jag förstår inte allt där heller. Jag har absolut ingenting emot att andra människor tillhör andra religioner. Religionsfrihet ni vet, mycket bra. Själv är jag inte speciellt troende, på något sätt. Eller jag tror på hoppet, och ibland på ödet.
Detta skulle bli ett kort inlägg, men det blir bara längre och längre.
'Ty hat dödas aldrig av hat; men hat dödas av kärlek'  Sa Buddha

Katri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0