tala till mig, 7 December

Jag har en del mål, outsagda och icke exakta någonstans, men jag tror att det i grunden handlar om kunskap och erfarenhet, att kunna förstå och se saker och ting utifrån andra perspektiv än sina egna.
I oerhörd förkortad verision är detta en del av vad jag vill ägna mig åt, när hur eller på vilket sätt är en annan fråga. Det ända jag vet är att det förmodligen inte lär finnas tid förrän skolan är slut.
Språk
Äventyr
Erfarenhet
Människor
Filosofi
Psykologi
Religion
Kultur

Nu ska jag ta mig ett bad. Många skulle nog se det som ett avslut på söndagen och denna veckan, men för min del blir badet nog en start. En start på allt som ska göras kommande vecka. Jag har nämligen tänkt se till att få mina saker gjorda nu, nätter, eller i alla fall sena kvällar, brukar vara lättast att plugga om man inte är för trött. Det är tyst och i princip ingenting annat som lockar och stör, bortsett från möjligen sömnen då. Men med tanke på att det är söndag och jag sovit länge och gjort absolut ingenting denna dagen så ska det nog gå en stund i alla fall. Sen hur närvaron i skolan påverkas av detta är en annan femma. Men allt brukar lösa sig, och gör det inte det? Ja, då får det helt enkelt göra det ändå. Nu är det ju inte så att jag tänkt strunta i skolan, utan snarare det motsatta, men jag kör på mina egna metoder. Min plan är dock inte att höja min frånvaro utan jag ska vara så duktig det bara går. Okej, jag vet att jag alltid säger så, men snart finns det inte så många fler val än att jag är illa tvungen att se till att göra som jag tänker och säger.

Men som sagt, bad och drömmar om framtiden nu och en liten stund till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0