mittinattensnurr

Solen är rätt gammal ändå. De påstår att den är runt 4,6 miljarder år gammal idag. Men det lär man ju sagt för flera tusen år sedan också om man nu visste det då? Jag menar, en miljard år är ju ingenting att inte avrunda, så ja, i flera tusen år har solen varit runt 4,6 miljarder år, och det kommer den förmodligen vara ett bra tag till. Man räknar att solen kommer att bli 12 miljarder år, så det är en bit kvar. 12 000 miljoner år ska solen bli, den är idag 4 600 miljoner år. Den årsräkning vi använder idag har bara använts i 2008 år, så ja, man kan ju ganska lätt tänka sig oändligheten, även om det är omöjligt.

Sånt här gör mig helt snurrig, jag kan inte för mitt liv förstå hur forkare och vetenskapsmän tror att de räknat ut detta. På vilka grunder? Okej, svara inte på dte föresten, skulle inte förstå mer för det. Jag vet inte om jag tror på vetenskapen. Men jag har inte sagt inte!

Ja, i fall ni ville veta vad jag tänker på i denna stund alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0