Dan före dan.

Jahop, och se där ja, då var vi nu här, dan för dan, eller snarare kvällen/natten döre dan, kvällen då inga barn kan sova i väntan på tomten, kvällen då stöket är färdigt, då paket ligger inslagna i mängder av papper och snören, då gröten är kokad och maten påbörjad. Japp, Dan före dopparedagen -tycker personligen just de orden är oerhört fula.

Men sen finns det ju även folk som inte alls gillar detta, som min vän. Jag tycker lite synd om henne, inte för att hon inte firar dagen egentligen, utan för att alla (tror jag?) hon umgås med gör det. Kan tänka mig att det blir lite segt då. Hoppas hon får en bra dag ändå :)

Mina föräldrar har idag förvånat mig lite. De har köppt, inte en, utan två stycken ljusslingor, i form av stjärnor som de satt i våra två badrum. Det ger en viss mysstäming och det ser faktiskt inte helt dumt ut, men det känns inte riktigt som dem.

Nu är jag sådär jätte trött igen, och verkligen inte frisk! Skönt att jag inte behöver röra mig en milimeter utanför huset i morgon utan att känna skuld för det. Jul på liseberg var jag idag och besökte för andra gången detta året, denna gång med Malin. Man kan väl sammanfatta det med ungefär ett ord -kallt. Eller två kanske för det var rätt trevligt också. Nu ska jag lägga mig och sova och vänta på tomten.

Godnatt so long!


Kommentarer
Postat av: Mona

Katrii! Jag minns att jag fick ett sms av dig någon dag men jag var på ett dansjam och råkade radera det, vad stod det? GOD JUL på dig kära vän!! :)

2008-12-24 @ 00:39:00
URL: http://moniqua.blogg.se/
Postat av: tres

åh gud, ja håller med dig om de fula orden! haha.. hoppas du haft en bra dag iaf kätri =) godnatt

2008-12-25 @ 00:52:09
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

min dag var bättre än vad den brukar vara.. hihi, god jul hjärtat!

2008-12-25 @ 01:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0