11 December på vår underbara skola!

Oj vad alla runt om mig är amitiösa (stavning?) denna dag. Hade detta vart för ett år sedan så hade jag vart den som satt inne i mitt plugg och alla andra i spel eller höga diskusioner. Nu är det tvärt om, bortsett från att jag varken spelar spel eller har en högljudd diskusion med de andra (alla pluggar ju?), mest sitter jag och stirrar. Inte riktigt kanske, men idag har jag riktig jävla huvudvärk, och är sjukt sjukt sjukt trött på detta. Praktiken är vi tvingade att göra, om det så resulterar i att vi får gå ur trean med ett ofullständigt betyg.

Fine, om det hade varit så att det är ouppnådda mål som man måste göra på praktik för att få godkänt i kursen vi har som inriktning (i mitt fall foto). Men nu är det så, sa våran lärare by him self, att alla mål är inbakade i övriga delar av kursen eftersom att de inte kan garantera praktik. Stunden efter (eller innan?) sa han att vi visst kan få ig i våra inriktningar om vi inte gör vår praktik.

Med andra ord menar han att de tänker sätta ig på oss för att vi inte uppnår mål som vi redan minst en gång har uppnått! Har man uppnått ett vist mål så har man väl? Då kan de väl inte ändra på det? Jag fattar ingenting.

Anledningen till att jag inte vill göra praktiken beror endast på att skolan såg till så att vi missat hela första delen av naturkunskapen! Och efter det halva kursen. Det sistnämda har vi dock enligt lärarna valt själv så okej, det är inget jag tänker ta nu. Men att vi missade första delen av kursen beror på att vi inte fick kursen och det är ju helt okej, OM DE TALAR OM FÖR OSS ATT VI INTE FICK KURSEN!! Vilket de inte gjorde. Vilket i sin tur innebar att vi trode att vi skulle få kursen på vårterminen istället. Så visade sig inte vara fallet. Så där satt vi, med 50 poäng för lite och alla 50poängskurser jag inte läst var borttagna från skolans utbyd. Ja ni hör ju själva, vilken jävla planering.

Tillslut fick vi i alla fall naturkunskapen ändå, trots att vi missar en lektion i veckan, vi läser alltså kursen på halva tiden i princip. Plus att vi genom skolans jävla velande fram och tillbaka missade första veckorna, och därmed första delen, och därmed kan vi inte uppnå målen i kursen.

Därför vill jag inte ha praktik, jag vill lägga tiden på att läsa upp kursen, som skolan klantade till för oss. Men icke, allt är vårat ansvar. Okej, vi går i trean, mycket är nog vårat ansvar, men fan inte allt! I så fall kan lärarna lika gärna sluta?

Kul inlägg om skolan. Jag älskar det, verkligen! Förlåt att jag bepestat er med detta inlägg genomsyrat av hur jävlig jag tykcer att skolan och ledningen på denna skolan är. Är bepestat ens ett ord?

Ja, hej på er! Nu ska jag också försöka vara ambitiös. Vet fortfanade inte hur det stavas.

Kommentarer
Postat av: trees

vad ska man säga.. kunskapsgymnasiet är ingen skola man rekomenderar!



ps. du är inte dum i huvudet, (om du ens övervägde detta) men ja vet inte heller hur det stavas! x)

2008-12-11 @ 14:16:53
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

känns som att eran skola är lite vimsig, haha :D först vare väll rektorn, som var kosntig också?

2008-12-11 @ 14:58:09
URL: http://irmp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0