21.07

Matematik. Jag har aldrig förståt mig på det, har altid önskat att jag kunnat, men det verkar vara omöjligt. Har i alla fall hittat en mycket bra sida som mer eller mindre förklarar hur man räknar ut talen man skriver in. Den fungerar som en miniräknare men den visar hela uträkningen. Den har självklart sina brister, men en bra hjälp är den onekligen. http://www.mathway.com/ är adressen dit om någon annan med bristande hjärnceller för matte vill lära sig :) Okej alltid så illa är det inte, och jag har väl en viss inställning till matte som försvårar det hela, men det är inte lätt.

Hur som helst, jag har försökt vara positiv till skolan och dess förändringar, och har lyckats hålla skenet upp i några dagar nu, men nu har jag tröttnat rejält! Så lite måste jag få avreagera mig. Mitt batteri till datorn är förjävla värdelöst, håller inte mer än fem tio minuter och jag får inte ett nytt för garantin på datorerna gick precis ut. Mycket bra lösning där, garanti i två år på arbetsmedlet när gymnasietiden är 3 år. De flesta grupprum är borttagna och det finns nu mer öpnna ytor där meningen är att det ska vara tyst och lugnt för att man ska kunna plugga, jo men tjena! Dessutom finns det inga strömuttag på de öppna ytorna så ännu mindre chans är det att man sitter där när batteriet är dött. Sofforna får vi inte använda, för de är till för besökare. Okej? Busskorten har vi inte fått än. Skolan är som vanligt inte färdigbyggd. Inte heller i arenorna finns det några strömuttag. Matsalen som byggts är alldeles för liten, och resten av skolan är alldels för trång den med. Maten var dock helt okej idag så håller den sig så ska man väl kunna uthärda skolan i alla fall, ett litet fik har vi också fått så det är också positivt. Det är ju inte värre än att det går att uthärda, men det känns inte speciellt kul, just nu i alla fall.

Anna Ternheim fortfarande, glömt att det är så bra som det är!
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0