25 Augusti, 2088 - Skolstart

Sådär! Skolan igång igen. Känns inte jättebra, inte så mycket med tanke på plugg och sånna saker, utan mest med tanke på att våran skola är ombyggd och nu mer har en bamba, och att antalet elever i princip har dubblats, och att de kurser jag valt inte finns med på schemat, och tydligen knappt går att få in på schemat vilket innebär att jag har 100/150 poäng för lite! Men vi får väl se hur det löser sig. Ingen bra skolstart alls med andra ord, maten såg för övrigt inte lockande alls ut. Men jag antar att det bara är att göra det bästa av situationen, det är ju trots allt bara ett år kvar!!! Positivt är bland annat att våra loggböcker/kalendrar är svarta, vilket är mycket snyggare än förra årets, och året innan dess, röd/oranga fula saker. Även arenorna, våra större föreläsningssalar ser mycket mycket bättre ut. De är byggda som en trappa (som i en biosallonng) med stolar som till synes var mycket mycket sköna, har inte provsuttit än. Jag hade dock bara en lektion, som i princip var ett upprop och lite information, för nästa lektion blev inställd, därav fick jag inte provsitta de till synes sköna stolarna! Sammanfattningsvis var skolan lite av en besvikelse och en kass start då man inte ens lyckas lösa första lektionen, för vi vill väl alla ha så mycket lektioner som möjligt!
Efter detta missöde var det däremot så att jag slutade, och det innebar stan för min del. Skulle fixa så att jag kommer åt mitt sparkonto nu när jag fyllt 18, men det blev även en del handlat! Efter detta har jag även spikat lite på väggen i mitt rum och snart ska jag cykla upp till Natalie och hjälpa henne att riva tapeter, efter det ska vi vara duktiga och springa! Så ja, det var min första måndag efter sommarn.
För att göra en riktigt fräsh start ska jag nu även bjuda på vad jag innhandlat och min spikade på vägg. Hör och häpna. (För övrigt känner jag inte alls igen min stil att skriva idag, men ni kanske inte märker någon skillnad :)


Väska, Tshirt, Tygpåse, Linne, Tights, Coldplay - Parachutes & The essential Johnny Cash..
Väggen ser dock mycket finare ut i verkligeheten om jag får säga det själv, då vinylspelaren och förstärkaren står under ser det inte så tomt ur som på bilden. Johnny Cash och Bob Marley är det som är uppspikade för stunden, det lär ändras och gitarren borde få nya strängar någon gån också! Och någon gång kanske jag till och med lär mig spela på den :) ..

Katri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0