18 Augusti, 2008 .Fail

Ni vet när man inte är riktigt nöjd med frisyren på sitt hår, och börjar klippa lite här, och lite där tills man inser att man aldrig ens borde ha tittat på saxen! Eller när man vill ändra lite på sitt favoritklädesplagg, och börjar klippa lite och sy lite, tills man ännu en gång inser att man aldrig borde ha börjat. Eller när man helt enkelt gjort sig klar för att lämna huset och bara ska göra allt lite, lite bättre genom att ändra lite här och lite där och man då inser att enda lösningen är att börja om, bara för att bli missnöjd och behöva lämna huset i stress och missmod. Eller när man ska göra om rummet och börjar dra i tapeterna för att man vill ha skarvfria och perfekta väggar innan man sölar på färgen och då inser att man aldrig borde börjat dra i ena änden.
Allt detta, eller något av det känner säkert någon igen sig i, jag har lyckats med alltihop, dock inte idag. Idag är det bara det sistnämda jag lyckats göra i ren frustration över förra renoveringens misslyckade tapetserande, som dock inte jag står för. Däremot är känslan densamma för alla, likvärdiga ovan, situationer. "Det kanske inte var så illa innan ändå?"
REWIND!

Inte nog med det är jag full av spackel och min plan att kunna måla både en och två gånger i morgon är nog dömd att falla. Nu ska jag sova på saken och förhoppningsvis vara duktig och komma upp i anständig tid i morgon. Vi vet väl alla hur det brukar sluta, men försöka och hoppas får man väl göra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0