måndag

Idag älskar vi solens återkomst men fullkomligt hatar skolan och dess krav.
Jag orkar inte plugga och känner att en olycka som gör att jag slipper morgondagen och onsdagen denna vecka skulle sitta alldels perfekt. Bara en lagom sådan, inga omfattande skador utan bara lite lagom för att slippa det jobbigaste. I och för sig skulle det säkert bli en massa rester då så det är väl lika bra och bita ihop och få det gjort nu så att man slipper det sen. Om inte annat kommer ju torsdagen bli väldigt skön i så fall. Hoppas jag.

Känner dock att flera sömnlösa perioder nu inte känns lockande. Fast hellre vaken denna natt och tar konsekvenserna i morgon än att  vara vaken i morgon natt och behöva ta konsekvenserna under skriftliga delen av nationella provet i svenska som äger runt på onsdag.

Sådär! Nu har jag lyckats övertala mig själv. Vad jag kommit fram till?
Jag får i allafall börja på religions uppgiften ikväll, så att det finns något att fortsätta på i morgon. Det brukar fungera bättre då. Och som sagt, ska det bli sömnlöst innan onsdag så är det bara ikväll/natt som är alternativet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0