27 April, 2008

Bortsett från allt bestående skolarbete så lär nästa vecka bli underbart skön. Långhelg, från torsdag till söndag, och för att göra det hela ännu bättre så är det ingen träning på lördagen, så det kommer även att vara okej att sova ut varje av dessa dagar om jag så önskar! Självklart hoppas vi på bra väder dessa dagar också! Dagarna kvar till sommarlovet bara minska dem också, och det är inget större fel på vädret ute måste jag säga. Visst för att det vart lite regningt idag, men det är upp mot 15 grader så det är helt okej, speciellt nu med tanke på att det slutat regna. Man kan ha fönstret öppet utan att frysa ihjäl, höra fåglarna när musiken i några sekunder tystnar för att byta låt, och bara andas den friska luften. Ännu bättre hade vart om man orkade ta sig ut, men jag har en essä att skriva till i morgon på 1-2 sidor, så fönsterluften får duga. Förhoppningsvis tar inte detta alla timmar av min vakna tid idag, så det är mycket möjligt att det blir en promenix eller cykeltur upp till Irma lite senare. Men om det mot förmodan skulle ta alldeles för lång tid att skriva så börjar jag inte förän 14:45 i morgon så det finns många timmar i natten att använda sig av. Började få lite flyt på skrivandet i essän för ett tag sen i alla fall, så det ska nog lösa sig. Undrar om det någonsin artat sig så att att jag har börjat med en uppgift tidigare än dagen innan eller samma dag som den ska vara inne. Intalar mig själv att jag jobbar bättre så? Det kanske jag gör också, jag vet inte, det brukar ju bli dugliga resultat i alla fall. Dock är det möjligt att det kunde blivit ännu bättre om jag börjat tidigare så att jag hunnit läsa igenom och ändra och allt sånt, men men.

Jag vill att tiden ska gå lite, vill åka till siesta nu, har en känsla av det kommer bli mycket bra! Midsommar i Hällebäck är bara något som ska vara, bra som dåligt. Sen vill jag ner till skåne och släkten för bland annat lite studentfirande och födelsedagdsfirande, och sedan självklart Frankrike med Malin! Efter det är halva sommarlovet kvar och då lär det bli så mycket tid som bara går i Hällebäck, och annat antar jag. Förmodligen inget jobb dock, känns skönt må jag lova. Speciellt med tanke på att jag tydligen får resan till frankrike betald så min ekonomi inför sommaren känns lite bättre, om än långt ifrån perfekt. Sen kommer ju 18årsdagen nån gång i mitten av augusti, en bit kvar.

Men inget större fel på våren, glömt bort hur underbar den är! Så man får väl njuta lite av den också.

I can't stop this feeling I´ve got med Razorlight startades nu och det var längesen jag hörde den. Tror alla i min omgivning inklusive mig själv tröttnade på den eftersom jag hade den som ringsignal i ungefär ett halvår, om inte mer. Men nu är den bra i alla fall. Idag är en bra dag!

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0