23 April, 2008

Nationellt prov i svenskan idag, skriftligt. Ingen aning om hur det gick faktiskt, skrev en helt okej artikel om jag får säga det själv, men vet inte om den blev skriven som uppgiften sa. Gjorde säkert något helt annat, men det är bara att vänta och se. Lagom ont i handen efter dem timmarna hade jag i alla fall! Händerna blir bortskämda av att endast skriva på dator, bortsett från siffror om när bussar går eller saker att göra i loggboken.

Gått och blivit lite mer sugen på way out west i sommar, inte mindre när Broder Daniel kommer dit och avslutar sitt. Får väl se hur allt artar sig, jobb lär det inte bli i alla fall. Möjligt att jag lägger lite mer krut på det om sommaren visar sig bli lika underbar som förra året! Har några cv:n att lämna in på lite olika ställen, men det är sista chansen. Tur att mina föräldrar är så bra som dem är och hjälper mig lite när det kommer till ekonomin, och skolan och allt annat för den delen. Nu vill jag bara ha sommar, mycket sommar!

Att man inte kan lyckas pressa fram ett litet Hej genom sina läppar på rätt tillfällen är ju helt faccinerande! Istället får jag till ett halvt leende som knappt syns. Kanske ska börja hälsa på alla jag ser, även okända, så att det inte blir några missade hälsningar. Eller så gör jag som vår kära vän Therese, säger Hej! Till folk hon aldrig annars hälsar eller pratar med, och sen högt vräker ur sig "eller... varför sa jag hej?!"  :)

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0