22 April, 2008

Försöker göra min religionsuppgift som är till i morgon och ska handla om kvinnosynen i ett land jag ska välja. Kom in på tankarna om kvinlig könsstympning, och vidare till Kenya. När jag sökte runt på detta på internet landade jag på någons blogg, det var någon som lagt in en artikel om en kvinnoby i Kenya, från tidningen amelia. Jag blev riktigt glad av att läsa artikeln, kvinnor som står upp emot männens frötryck. Riktigt starkt.
"En grupp kenyanska kvinnor tröttnade på att bli misshandlade och våldtagna av sina män, och grundade sin egen by Umoja. (dag, 16 år senare, är byn ett socialt och ekonomiskt mirakel."
 
Läs den! Det är lätt värt det, du hittar den här.

Var bara tvungen att nämna detta, nu ska jag återgå till pluggandet.

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0