21 April, 2008

Sammanfattning av helgen. Fredag, skola och sedan tidig sömn med en Irma tittandes på one tree hill bredvid. Lördag morgon, upp några minuter för sent men han ändå till träningen i tid. Den gick bra, fick den lite dokumenterad också. Lördag för/efter middag var tanken att jag skulle sova. Så blev inte fallet. Hem från träningen, klä sig lite anständigt, in till stan för alkohol och presentärenden som tog längre tid än planerat. Hem igen, dusch smink kläder osv och sen över till Lollo för att hjälpa till inför middagen och festen som ägde rum på kvällen. Det blev väldigt lyckat trots stressen och paniken under dagen! Lördag natt var trevlig, tills jag insåg att jag skulle upp inte alls många timmar senare. Så hem runt 3, lyckades få ihop lite saker inför barnens tävling dagen därpå, om än lite klumpigt med tanke på alkoholhalten. Sömen som ändå borde blivit 3 timmar blev en timme, max, och det utspritt i fem minutersintervaller, inte skönt. Söndagsmorgon var ett helvete och allt jag tänkte var att jag borde stannat hemma igårkväll, även om det var lyckat. Allt blev dock bättre så fort jag kom ut och tävlingen gick alldeles lagom bra trots min oansvariga kväll kvällen innan. Hem från tävlingen, och det var underbart att sätta sig i bilen. Väl hemma lyckades jag hålla mig vaken utan minsta tanke på sömn och trötthet och kvällen slutade med en promenad runt sjön och en pratstund på klippan med min vän Natalie! När jag väl la mig hade jag vart vaken 40 timmar, varav 1 av dem innebär lite hackig sömn. Man kan ju säga att jag somnade skönt när min hjärna väl insåg att jag var trött. Bums.

Dagen spenderades inte i skolan, utan hemma. Malin kom och väckte mig runt 10, vi fick bakat marränger, lyssnat på bra musik, sitta på altanen i den helt underbara solen! och en underbar promenad hann vi också med innan hon skulle iväg till den fejkade solen.

Efter detta kom Irma på besök en timme ungefär, som också den spenderades på altanen i den underbar solen, sen var det dax för mig att åka till träningen som gick helt okej bra. Inte många alls som  var där, dem var väl hemma och lekte i solen, det hade jag vart! Hoppas det fortsätter så nu, för jag orkar inte skrika halsen ur mig varje måndagskväll/eftermiddag!

Så här detaljerat har jag nog aldrig skrivit, varsågoda!

Katri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0