torsdag

Jag förstår inte varför man ska skriva saker så komplicerat så att man inte förstår ett ord. Hur svårt kan det vara att skriva en text så att man förstår den? Jag syftar just nu på nationalencyklopedin. Man skulle ju kunna skriva exakt samma saker fast med enklare ord bara. Onödigt tycker jag. Fått en uppgift i Historian som går ut på att kartlägga vissa upptäcktsresandes resor, och duktig som jag är ska jag börja redan idag, dock går det inget vidare just nu. För det första förstår jag inte riktig vad de står om personerna, och för det andra är det bara efternamn vi fått på några av dem och då är det svårare att hitta. Cabot, är ett av namnen. Men slår man upp så finns det två, en John och en Sebastian och båda var upptäcktsresande vem ska jag välja?

Snart kommer bror hit, han har vart på väg hit sen i söndags, men handelskraftig som han är så går det fort. Iallafall så kommer han strax och det gör förhoppningsvis pizzan med. Mina stackars föräldrar är båda så sjuka att de inte orkar laga mat, då blir det hemkörd pizza. Gott det också.

Nu ska jag försöka plugga lite igen

katrimyramatildamelander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0