söndag

Nu har vattenpölarna fryst till is och bladen har blivit löv. Kylan biter sig in under kläderna och utan vantar är händerna förstörda. Nu är med andra ord höst på väg mot vinter. November kom som från ingenstans och det är inte mer än två månader kvar till jul.

Maskeraden igår var trevlig, mycket trevlig faktiskt. Blir som oftast lite seg nån timma på mitten, men så Pang Bom upp och sjung! Fruktsallad när nästan alla gott var inte heller fel, underbart gott faktiskt. Hemvägen var skum, fötterna ville inte röra sig så fort som jag önskat, nån gubbe ville hitta vägen. Snäll som jag är sa jag bara något så att han skulle gå bort från oss för han var läskig. Ännu en gubbe i bil denna gång som skulle hitta en annan väg och hade mage att fråga om vi skulle åka med. usch och fy! Men frisk luft innan sömn är bra! Fick Louise att lova att hon skulle ringa en signal så fort hon kommit hem så att jag skulle veta. Dock, snäll och trött vän som jag är hade jag glömt bort det så fort jag kom in i värmen och det mesta blev dimmigt igen. Så när hon ringde fick jag mig en lätt chock och var tvungen att tänka en stund.

Våran Irma verkade iallafall bli glad för presenterna, tur det! Var faktiskt över hos henne för en stund sedan och kollade på några avsnitt av one tree hill boxen (säsong1) trevligt trevligt.
Men nu sitter jag här i mitt rum och bara är död, alla andra gör nytta, jobbar eller tränar. Något att fundera på kanske?

/katrimyramatildamelander - comfused

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0