snabbt snabbt snabbt snabbt, snälla stanna världen en sekund!

Nu är det mörkt kallt och regnigt, med andra ord ritktigt höstväder!
Jag börjar längta lite till jul. Ljus överallt, julkalendern, julklappsshopping och allmänt mysigt bara. Lite snö är inte heller helt ovälkommet, men bara lagom mycket och varken slask eller is. Jag vill sätta på julskivan, känna känslorna bara, mys mys mys. Men det får vänta ett tag.

Tiden går läskigt fort, det är sagt förr och det har alltid vart sant. Men just nu går det i ruskig takt! Det känns som om det var augusti i går! Jag minns klart och tydligt när irma berättade om alla sina augusti månader som gått åt helvette, och hur glad hon var när det blev 1 september på grund av det. Det känns inte som att det var över 2 månader sen, helt ofattbart. Eller när jag Mona och Malin satt på spårvagnen och sa att nu är det bara 4 veckor kvar till lov! Vart tog de veckorna vägen? Nu har lovet vart och jag har knappt hunnit reflektera över det.

Det känns som åren från åttan bara har sprungit förbi, det känns inte verkligt. Väck mig ur drömmen nu, låt mig kliva av karusellen som går i 180, låt mig stanna upp och tänka en sekund!
Allt känns som igår jag hänger inte med längre! Jag minns fan dagen innan jag började sjuan, jag vicki och Louise var så nervösa det var fortfarande vi tre då. Ett typiskt gäng som hängt ihop sen 4 års ålder börjar sjuan tillsammans, det är som gjort för att de ska splittras, men det känns inte så längesen som det var, över 4 år sedan, nästan 5. Men det läsåret 2003/2004 är det senaste som gått i normal tid. Resten av åren fram till nu har sprungit utan att stanna. Mycket bra har hänt, mycket dåligt också, men det bra tar över så här i efterhand.
Men för guds skull, låt oss stanna upp, se vad vi har och låt oss hinna tänka, sakta ner några grader!


katrimyramatildamelander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0