natt och onödiga tankar

Usch, jag har kommit in i en såndär period att jag inte kan sova på nätterna igen. Så istället ligger jag och tänker, alla möjliga nödvändiga och onödiga tankar. Det slog mig för en minut att allt vi gör i skolan just nu är att analysera. Analysera roman, analysera dina medievanor, analysera en serie och en karaktär, analysera en film ur historisk synvinkel, analysera foton, analysera reklambilder, analysera dina egna tankar osv osv i all oändlighet. Och nu när jag skriver detta så slår det mig att det kanske är det livet går ut på? -Att analysera. För tänk efter, det är ju vad vi dagligen gör, utan att tänka på det. Vad ska vi ha på oss, hur ska vi se ut, hur ser andra ut, vad gör andra, varför gör de så, varför gör jag så, varför bryr jag mig osv. Enda skillnaden är att det vi gör i skolan är så tråkigt och genomtjatigt nu att man börjar inse det.
Allt man gör är ju för tusan analyser!! Det är så man kommer fram till saker, så man upptäcker nytt. Genom detta världen har utvecklats till vad den är idag, genom detta som världen kommer se ut som den ska om tjugo år, genom detta man framställer mediciner osv. En tanke slog mig, mediciner som vi framställer är ju oftast mot saker vi själva framkallat. Cancer kommer till exempel av massa strålning, strålning som vi själva skapat, strålning som är farlig. Det är ganska patetiskt, man bara skapar och skapar och skapar för att sedan skapa ännu mer som ska motverka vad man skapade först, och sen efter det kommer man på att det man skapade senare inte heller var bra så nu behöver vi skapa motgift mot det också.... Och så är karusellen igång och går inte att få stopp på

Okej, börjar spåra ur, dax att avbryta ska väl försöka sova eller nåt.
Godnatt, kommer dock inte sova på ett tag men


myra


Kommentarer
Postat av: Mona

Katri

2007-11-29 @ 09:17:49
URL: http://moniqua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0