lite ordning tack?

Fotoprovet i tisdags kändes åt helvette. Men igår visade det sig att jag fick VG på teknik delen och MVG på analysdelen, en väl välkommen chock fick jag då. Lite kul faktiskt, är nog det enda ämne jag kommer att lyckas bra i, förhoppningsvis. Förövrigt tycker jag att våran rektor är dum i huvudet, och jag har en väldigt stark lust att skriva ett argt mail till honom, men dte känns som att jag ska behärska mig och fundera över konsekvenserna. Men han har förbjudit oss elever att åka hiss, trots att han och lärarna har rätt till det. (inte för att vi brur oss men) Han klarar inte av att skaffa fram en ersättare för Tobias, inte för att det rör mig så mycket igentligen men det är jävligt dålig stil! Mina vänner som läser grafisk har ingen lärare och ingen koll på vad dem ska göra. Han vägrar att ge de som går samhäll och natur större hårddisk trots att de inte får plats med programmen som behövs för att utföra skolarbetet. Och nu har han även sett till så att vi inte kan äta om vi glömt matkortet, vilket vi kunde innan och löste betalningen själva. Herregud det rör väl inte honom? Varken skolan eller restaurangen förlorar något på det. Jag är trött på vår skola, var så mycket bättre förra året! Okej, man vill utöka skolan, okej en till våning, okej ta in fler elever än de som gik ut trean MEN se fan till att det fungerar då. För som det ser ut nu har vi en ofärdig trappa upp till fjärde våningen, en trappa som skulle vart klar under sommarlovet, och sen sa dem några veckor, sen efter höstlovet. Nu är dte snart december och den är inte klar än. Allt är kaos blnad lärarna och jag tycker ingen verkar ha koll.

suck suck, tråkigt inlägg om skolan men så blir det

//myra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0