Du vill höra kärlekens tunga, säga orden igen,

Tala till mig. Jag hörde trummorna på stan, dom sa att du lämnat mig. Jag hörde vad demonerna sa, det är slut och ingen kan hjälpa dig. Jag trodde jag sett det mesta, det här var inte vad jag väntat mig. Låt mig höra kärlekens tunga, säg att du älskar mig. Kärlekens tunga, kärlekens tunga, aldrig skall jag glömma dig. Tala till mig.
Kärlekens tunga - eldkvarn (även bra med kent & håkan hellström)


Jag kunde aldrig tro att det var en låt som skulle få mig till tårar.
(Text mässigt, självklart. Men det är inte riktigt känslorna som låten beskriver som berör mig. Eller det är det väl men inte på samma sätt. Eller, äh vi skippar det, iaf så haha jag vet inte. whatever, den är bra och betyder iallafall.)
Men nu gör den det och jag vet inte exakt varför. Jag får upp bilder i huvudet från förra året. Den påminner så sjukt mycket om min röda halsduk som jag jag tjatade om att köpa i en månad typ. Det kan bero på att jag förknippar låten med jul, eftersomatt det var då jag äntligen hittade den, låten alltså. Och när jag tänker på jul förra året så får jag upp bilden av mig och malin på Lucia. (Då jag hade min röda halsduk) En av alla helvettesmornar då vi hade idrott, tidigt tidigt. Så vi skippade idrotten, åkte till skolan och satt och halvsov i soffan. Sen kom skolans stora luciatåg, om man ens kan kalla det för tåg, bestående av 3 personer. Det var lite roligt, sen blev det pepparkakor. Det är ett minne som satt sig, utan större anledning. Ett av många andra minnen. Jag bara tycker att förra året var så bra, jag gillade det. Men som tusen andra gånger förr så är det ju så det är, man uppskattar inte saker och ting förrän man kan se det bakom sig. Inget större som är fel just nu så jag vet igentligen inte var dessa känslor kommer ifrån, lite nostalgi helt enkelt. Låten är iallafall bra, 35 dagar kvar till julafton, kan det stämma tro?


katrimyramatildamelander -
nostalgi & tankar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0