21 December

Julen känns inte alls lockande. Jag känner ingen julstämning vare sig här hemma eller någon annanstans. Vid den här tiden ska det vara julstök i huset, men inget sådant finns. Enda spåret av att det skulle kunna vara jul är två ensamma adventsljusstakar, och möjligtvis adventsljusen. Inget julbak och inget julstäd, inget jul alls.  Idag har vi lyckats köpa oss en ful gran också, (något sent!) pappa ville ha en liten som inte barrar för mycket, Linus skiter i vilket och jag vill bara ha en fin, så att det kan kännas lite iallafall. Men det blev pappas val. Linus har inte tänkt vara hemma under julaftonen, han har sett till så att vi ska äta tidigare, och öppna julklappar tidigare och gör allt tidigare för sen ska han till Rosanna. Att ändra på allt så att det blir fel fungerar inte, inte för mig. Jag vill inte ha denna julen. Om Kim också får för sig att lämna huset redan den 24e så går jag under.

myra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0