21 December, 02:00

Idag har jag hunnit med följande:
Köppt julgran
städat hall badrum och kök (utan att någon ens bad mig!)
gjort misslyckat julgodis (iform av mandelmassa och choklad)
vart på det juliga liseberg
fikat på café tintin

och en massa annat lika ointressant.

Städningen blev av endast på grund av den icke rådande julstämningen. Jag fick helt enkelt nog och gjorde därför en grundlig städning av halva nedervåningen. Damsug, dammning och våttorkning, när jag var klar placerade jag även ut lite tomtar och ljus för att öka stämningen. Lyckades lite kanske, fast det känns fortfarande inte som jul.

Ni vet känslan när man är på väg att säga något, men blir avbryten så att man glömmer bort vad man skulle säga trots att man har dte på tungan? Eller att man försöker komma på en lösning till något och känner att lösningen finns där någonstans, men alldeles precis utom räckhåll? Så har hela min eftermiddag/kväll/natt varit idag. Jag har fortfarande inte kommit på vad det rör sig om. Ifall ni ville veta.

Men nu är jag trött och ska sova.
Godnatt
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0